قدمت کهن ترین مسجد ایران

مرجع تخصصی صنعت ساختمان

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

قدمت کهن ترین مسجد ایران

معرفی مسجد فهرج، کهن ترین مسجد ایران

قدمت کهن ترین مسجد ایران به پیش از اسلام برمی گردد.

کهن ترین مسجد تاریخی ایران، در روستای فهرج واقع است و قدمتی ۱۴۰۰ ساله دارد. برخی از مورخان مسجد تاریخانه را قدیمی ترین مسجد ایران می دانند، اما برخی مسجد جامع فهرج را کهن ترین مسجد تاریخی ایران معرفی می کنند. مسجد فهرج، هم اکنون زنده و پویاست، از مناره مسجد بانگ خوش اذان شنیده می شود و نماز جماعت در آن برگزار می گردد.

فهرج روستایی ست با آب و هوای گرم و خشک کویری که در فاصله ۲۵ کیلومتری از یزد، مسیر جاده یزد کرمان در دل کویر آرام گرفته است.

بنای حمام، نشان تمدن و یک جانشینی

تاریخ نخستین حمام ها در خارج از ایران ، طبق اسناد مکتوب موجود، به بیش از دو هزار سال قبل از تولد عیسی مسیح (علیه السلام) بر می گردد. طبق کتابهای تاریخی موجود، جزیره ای به نام کرت از دو هزار سال پیش از میلاد مسیحی چنان تمدن برخوردار بود که تمام خانه های مسکونی (چه ثروتمند و چه فقیر) مجهز به چشمه های آب گرم بودند.
این حمام در تاریخ ایران سه هزار سال قدمت دارد. پاکیزگی و پاکیزگی از دیرباز جزو اصول و عقاید ایرانیان بوده است. استحمام در آیین زرتشت یکی از شرایط شرکت در مراسم مذهبی بود. ساخت حمام ها در ایران به قبل از دوره هخامنشی باز می گردد. پس از تبدیل ایرانیان به اسلام، غسل حمام به یکی از وظایف شرعی ایرانیان تبدیل شد.

بررسی ویژگی‌های ورق دکرا، ورق کینگستون

ورق دکرا، ورق کینگستون دارای دکوراسیون زیبا و یکپارچه - نور (7 کیلوگرم در هر متر مربع) - بدون نفوذ و جذب آب و عدم نیاز به عایق رطوبت (10 سال ضمانت) - کاشی دکرا مقاوم در برابر زلزله، باد، طوفان، گردباد (حداکثر 200 کیلومتر در ساعت) ) تغییرات ناگهانی دما، آتش سوزی، یخ زدگی - تحمل بار برف متمرکز (360 کیلوگرم در متر مربع) - عدم پوسیدگی، خوردگی و سایش (50 سال ضمانت) - قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی - انعطاف پذیر و برش بام دوستانه با محیط زیست دکره - عدم تغییر رنگ در اثر نور خورشید و سنگهای در حال سقوط به دلیل عوامل طبیعی (10 سال ضمانت) - قابل نصب در شیب 12 تا 90 درجه می‌باشد.